سازمان امورعشایر/دفترساماندهی وهماهنگی امورعشایر

سازمان امورعشایر/دفترساماندهی وهماهنگی امورعشایر

خدمت به عشایر یک موهبت بزرگ الهی است.خداوند را بابت این خدمت سپاسگزاریم {66412360- داخلی 4060 جوانمردی و4051 خانم گراوند و 4112 خانم راشکی - ایمیل : samandehi@ashayer.ir
سازمان امورعشایر/دفترساماندهی وهماهنگی امورعشایر

سازمان امورعشایر/دفترساماندهی وهماهنگی امورعشایر

خدمت به عشایر یک موهبت بزرگ الهی است.خداوند را بابت این خدمت سپاسگزاریم {66412360- داخلی 4060 جوانمردی و4051 خانم گراوند و 4112 خانم راشکی - ایمیل : samandehi@ashayer.ir

آیت‌الله هاشمی: بخشی از ضروری‌ترین نیاز جامعه توسط عشایر تأمین می‌شود

 عشایر، مرزداران صبور و زحمتکشان کم توقع برای تولید نیازهای ضروری مردم و مورد احترام همگان هستند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از عشایر استان تهران، با یادآوری گستردگی حضور عشایر در همه مناطق و استان‌های سراسر کشور و نقش آنها در حفظ مرزهای کشور، گفت: عشایر، مرزداران صبور و زحمتکشان کم توقع برای تولید نیازهای ضروری مردم و مورد احترام همگان هستند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و همچنین روز مهندس برگزار شد، با تبریک این روز به دو قشر مهم و تأثیرگذار در کشور، از زحمات آنها تقدیر کرد و با یادآوری شعار دولت سازندگی که تأکید بر «کار و تولید» بود، گفت: با اعتماد و اعتقادی که به عشایر ایران و سوابق آن داشته و داریم و با تکیه بر توانایی‌های این انسان‌های صبور، برای تأمین و تولید نیازها، برنامه‌ریزی می‌کردیم و همراهی آنان با دولت و ملت زبانزد بود.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از تاریخ و جغرافیای ایران و کشورهای همسایه و جایگاه عشایر در زندگی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی، گفت: در حال حاضر، عشایر عراق با پیروی از فرمان مرجعیت از مردم در مقابل گروه‌های تروریستی دفاع می‌کنند.
ایشان با یادآوری تعبیر امام(ره) که عشایر را ذخیره انقلاب می‌دانستند، گفت: این تعبیر ریشه در آگاهی ایشان از نقش این قشر تأثیرگذار جامعه در اتفاقات تاریخی، مخصوصاً مشروطه داشت.

ایشان همراهی عشایر با مردم و روحانیت در زمان مبارزه و سپس در همه مقاطع و مراحل انقلاب را از نکات برجسته تاریخ سیاسی ایران دانست و گفت: جوانان عشایر، قهرمانان دفاع مقدس بودند و امروز هم همین جوانان باید با تکیه بر تحصیل، برای شناساندن عشایر و افتخارات آنها اطلاع رسانی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انجام کارهای هنری برای اطلاع‌رسانی از صنایع وکشاورزی و ساختن فیلم‌های مستند از زندگی آنان را ضروری خواند و گفت: باید جامعه را از زحمات این قشر آگاه کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر حق عشایر برای برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی، به لایحه تأمین اجتماعی کامل دولت سازندگی در سال‌های 75 و 76 اشاره کرد و گفت: در این لایحه، تأکید شده بود هرکس که شناسنامه ایرانی دارد، باید در مسکن، تحصیل، درمان و شغل، بیمه کامل تأمین اجتماعی شود و مطمئناً عشایر مستحق‌ترین مردم برای این برنامه بودند و هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری خاطرات بسیار شیرینی که با عشایر در نقاط مختلف کشور دارد، برنقش آنها برای رونق اقتصادی، تأکید کرد و گفت: یکبار در بازدید یکی از مناطق عشایر، گفته بودم که کشتی‌ها باید تولیدات دامی و صنایع دستی عشایر ایران را به سراسر جهان ببرند و عشایر می‌دانند که به آنها علاقه دارم و می‌دانم که چه نقشی در کشور دارند.

در ابتدای این دیدار آقایان محمود کلهر، رئیس شورای اسلامی عشایر ـ رضا سالمی، مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر استان تهران و علی غلامی، نماینده عشایر با ارائه آماری از نحوه زندگی و فعالیت عشایر و تولیدات آنان به بیان مشکلات و خواسته‌های عشایر پرداختند. 
 
منبع : (۱) و (2)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.